MADAME TUSSAUDS DEDAHKAN RAHSIA KECEMERLANGAN, MENGUMUMKAN SENARAI ‘HOT 100’ PERTAMA

(SeaPRwire) –   Indeks Tahunan Pertama yang Memperkenalkan Ikoni Global dan Bintang yang Menaik, Menetapkan Parameter Baru dalam Dunia Pengaruh Kemasyhuran 

LONDON, 5 Feb 2024

Aset:  
Senarai ‘Hot 100’ Lengkap:  

Madame Tussauds, tarikan lilin yang terkenal dengan kepakaran mendalam dalam kemasyhuran, memperkenalkan Hot 100 pertama – indeks tahunan yang menyoroti pelbagai bintang yang sedang naik dari seluruh dunia.

Senarai Hot 100 pertama Madame Tussauds - indeks kemasyhuran yang menyoroti bintang yang sedang naik di seluruh dunia

Senarai Hot 100 pertama Madame Tussauds – indeks kemasyhuran yang menyoroti bintang yang sedang naik di seluruh dunia

Ini adalah kali pertama Madame Tussauds menarik tirai untuk memberikan pandangan ke dalam proses penyelidikannya dengan menyoroti kumpulan orang berpengaruh yang pelbagai dari pelbagai bidang.

Senarai 2024 menampilkan koleksi orang paling berpengaruh di dunia, meliputi bakat dari lakonan, muzik, fesyen, sukan, dan budaya, serta menyambut impak global dan pencapaian pelbagai mereka.

Menampilkan bintang seperti Kim Petras, sedang bersiap untuk lawatan global, dan Pedro Pascal dari kemasyhuran Gladiator 2, senarai ini juga menyoroti bakat yang sedang muncul seperti Ayo Edebiri dari The Bear, pencinta alam Robert Irwin, dan artis Alok Vaid-Menon. Bakat-bakat ini membawa perspektif segar dan bakat tak tertandingi ke pentas global, memberikan petunjuk arah yang menarik kemasyhuran mungkin ambil pada tahun-tahun akan datang.

Walaupun Hot 100 bukan penunjuk langsung model Madame Tussauds masa depan, ia mewakili siapa yang berpengaruh dalam institusi ini.

Tahun ini, arena muzik ceria dengan bintang seperti Troye Sivan memulakan lawatan Eropah dan Shirin David memberi petunjuk muzik baru dengan Warner Chappell Music. Karol G merancang lawatan untuk album hitnya, Mañana Será Bonito, memaparkan pengaruh industri pada landskap muzik global.

Laura Sheard, Pengarah Jenama Global untuk Madame Tussauds berkata, “Kami gembira memperkenalkan Hot 100, mencerminkan kepakaran kami dalam mengenal pasti kemasyhuran global. Kami telah mencipta indeks ini untuk menangkap gambaran segerak dan mewakili global yang pelbagai terhadap bintang yang sedang naik, menyambut ikon yang berpengaruh dari seluruh penjuru dunia. Walaupun bukan penunjuk model masa depan kami, ia menyoroti mereka yang mungkin menjadi sebahagian daripada pameran masa depan Madame Tussauds. Kami gembira melihat bagaimana ia berkembang, dengan jari kami terus berada di atas denyut kemasyhuran antarabangsa.”

Disusun oleh pasukan global Madame Tussauds dengan menganalisis pelbagai titik data, daripada trend media sosial hingga tonggak kerjaya penting, bersama pandangan serantau dan naluri, Hot 100 menilai pencapaian setiap selebriti, reputasi, dan jejak digital untuk menyoroti ikon yang sedang muncul pada zaman kita. Pemilihan juga mencerminkan permintaan awam dari pangkalan peminat, memastikan senarai ini bersesuaian dengan apa yang orang ramai bincangkan sekarang. 

Hot 100 secara sengaja dibataskan kepada 100 individu untuk menyeimbangkan inklusiviti dan prestij senarai, memastikan ia mewakili gambaran global yang pelbagai namun padat tentang kemasyhuran. 

Berbeza daripada indeks kemasyhuran lain, Hot 100 menggabungkan kepakaran sejarah Madame Tussauds dalam mengenal pasti kemasyhuran berkekalan dengan analisis data terkini, menjadikannya panduan yang tersendiri dan proaktif terhadap bintang yang membentuk landskap budaya masa depan.

Artikel ini disediakan oleh pembekal kandungan pihak ketiga. SeaPRwire (https://www.seaprwire.com/) tidak memberi sebarang waranti atau perwakilan berkaitan dengannya.

Sektor: Top Story, Berita Harian

SeaPRwire menyampaikan edaran siaran akhbar secara masa nyata untuk syarikat dan institusi, mencapai lebih daripada 6,500 kedai media, 86,000 penyunting dan wartawan, dan 3.5 juta desktop profesional di seluruh 90 negara. SeaPRwire menyokong pengedaran siaran akhbar dalam bahasa Inggeris, Korea, Jepun, Arab, Cina Ringkas, Cina Tradisional, Vietnam, Thai, Indonesia, Melayu, Jerman, Rusia, Perancis, Sepanyol, Portugis dan bahasa-bahasa lain.